تحلیل باخت حسن یزدانی در گفتگو با علیرضا حیدری
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۶۰۰
دارنده یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک گفت: یزدانی در ثانیههای پایانی بد تصیم گرفت و به حریف فرصت زیرگیری داد. علیرضا حیدری در گفتگو با ایسنا، درباره باخت حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، اظهار کرد: فکر میکنم حساسیت زیاد این مبارزه باعث شد هر دو کشتیگیر محتاط کشتی بگیرند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دارنده مدالهای طلای جهان و برنز المپیک، افزود: به نظر من یزدانی در ثانیههای پایانی بد تصمیم گرفت. او باید مثل تمام ثانیههای مبارزه به حریف میچسبید و همان تاکتیک را ادامه میداد، اگر هم میخواست فاصله بگیرد باید بیشتر فاصله میگرفت و مثلا یک متر از حریف فاصله میگرفت تا کشتی تمام شود نه اینکه در ۵۰ سانتیمتری او بایستد. او باید همانطور حریف را نگه میداشت و اجازه زیرگیری نمیداد اما تصمیم اشتباه باعث شد امتیاز از دست بدهد.
وی درباره عملکرد دیوید تیلور نیز گفت: تیلور خوب بود. به نظر من نباید روی برد یا باخت خیلی توجه داشته باشیم چرا که هر ۲ کشتیگیر خوب بودند. به هر حال کشتی بود و باید در آخر دست یک نفر بالا میرفت.
حیدری درباره زیرگیریهای متعدد حریفان از کشتیگیران ایران در مبارزه های مختلف، گفت: قبلتر ها خیلی بیشتر روی این موضوع کار میشد تا براحتی به حریفان زیر ندهیم اما الان این توجه کمتر شده است. به هر حال نمیتوانیم پایمان را عقب بگذاریم اما باید راه را بر حریفان ببندیم و اجازه زیرگیری ندهیم. اطری، زارع و یزدانی دستشان را مستقیم روی کتف حریفان می گذاشتند، در حالیکه باید از زیر، دستهای آنها را مهار میکردند و اجازه زیرگیری نمیدادند.
ملیپوش اسبق کشتی ایران، درباره انتقادات نسبت به کادر فنی گفت: ما در بخش آموزش از ردههای پایه دچار مشکلات اساسی هستیم. کشتیگیران ما از کودکی با برخی روشهای غلط آموزش دیدهاند و زمانیکه در میدانهای حساس مثل المپیک قرار میگیرند، ناخودآگاه به همان شیوه عمل میکنند.کشتیگیران روس به روشها و تکنیکهای مختلف کشتی میگیرند و تکنیکهای بنداز دارند اما بچههای ما با سیستمهای غیرمتجانس که از کودکی فراگرفتهاند رشد کرده اند و ملکه ذهنشان شده است. باید بهترین مربیانمان را در رده های پایه بکار بگیریم و استعدادیابی اصولی داشته باشیم اما الان همه میخواهند در رده بزرگسالان مربیگری کنند. باید به مربیان ردههای پایه توجه ویژه داشته باشیم و آموزش های اصولی برای مربیان را در دستور کار قرار دهیم.
وی در پایان گفت: مثلا در همین مسابقه نیمه نهایی سنگین وزن، پتریاشویلی زیرهای ناقص از زارع میگرفت اما کشتیگیر ما خیمه زدن را بلد نبود. خیمه زدن روی حریف مخصوصا در سنگین وزن یک اصل مهم است اما کشتیگیر ما میخواست کنده حریف را بکشد که راه و رسم آن را نیز بلد نبود. باید روی مشکلات فنی خیلی بیشتر کار شود و در کنار آن توجه به آموزش اصولی در ردههای پایه داشته باشیم تا کشتی ما رشد کند.
انتهای پیام
منبع: پارس فوتبال
کلیدواژه: حسن یزدانی المپیک 2020 توکیو حسن یزدانی عليرضا حيدري رده های پایه داشته باشیم کشتی گیر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.
وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.
فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی میکند و این قصهها باهم چسبندگی دارد.
در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع میکنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا میشویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق میافتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا میشود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی داروها مواجه میشویم، کلا قصهها به هم کمک میکنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.
وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.
وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدیهای، قصهها و شخصیتهای جذابتری دارد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی